הקדמה קצרה לנושא המרכזי של הפוסט – על פי נתונים שונים שניתן למצוא ללא כל בעיה באינטרנט וגם אם תסתמכו פעם בחיים על תחושות בטן במקום להסתמך אך ורק על נקודות ייחוס שונות שבדרך כלל לא שוות הרבה, בוודאי תסכימו איתי שחבורת אנרגיה הן חברות, שתשואה על כל שקל שמושקע בהן, בין הגבוהות בהשוואה לכל תחום אחר ביקום (לפחות לשעת כתיבת שורות אלו).

כולכם בוודאי מכירים שבכל תחנת דקל בארץ קיימים שני מסלומים עיקריים, כאשר אחד מהם זהו תדלוק בשירות מלא, בעוד שהמסלול השני הינו תדלוק בשירות עצמי.

עלות של שירות מלא בדרך כלל יקר מתדלוק עצמי בכ-20 אגורות בודדות, אך הנתון הזה חשוב והעיקרי בפוסט שלי היום.

חברות דקל – אתם בהכרה בכלל???

שרות מלא עולה יותר משרות עצמי?!?!

אני מאפשר לכם לגשת אליי ולפתוח בשיחה ואני צריך לשלם על זה?

אתם צריכים לשלם לי על זה, כי יצרתי עבורכם הזדמנות פז להציע לי משהו לדרך (אך לא רק!!!) ואתם לא זהיתם את הפוטנציאל – פשוטו כמשמעו!

כלכלנים שלכם בוודאי עשו חישוב גס וקיבלו נתון שלפיו כמות הליטרים של דלק שנמכר במהלך תקופה, כפול אותם 20 אגורות, שווי ערך לסכום שניתן לחזותו מראש וע"פ נתונים אלו לשער את ההכנסות של חברת דלק – עד כה הכל בסדר (פחות או יותר), אך במידה והייתי באותו הזמן בסביבה והייתי יכול להגיד מילה או שתיים למקבלי החלטות בחברת דלק וגם לאותם הכלכלנים וחשבים, הייתי ממליץ לראות את הדברים בפרספקטיבה הרבה יותר רחבה וזאת ללא ביצוע חישוב כה פשוט ולא מייצג שום דבר.

הייתי מסתכל על כל מי שמגיע לתחנת דלק כמקור הכנסה של חברת דלק (ולא רק באמצעות גביית הפרש של 20 אג' ומכירות מוצרים שונים באמצעות חנויות נוחות), כאשר באמצעות המתדלק בתחנה, יש באפשרותי כבעל חברת אנרגיה ליצור עם הלקוח קשר ישיר, בגובה העיניים ולפתוח איתו בשיחה שבמהלכה מתדלק מיומן יידע למכור לא רק פול טאנק דלק, אלא הרבה דברים אחרים שבוודאי לא חלמתם עליהם, כי הכי פשוט להכפיל את צריכת הדלק הכללית בשנה ב-20 אגורות ולחלץ מתוך הנתון את אחוזי השליטה של חברה כזו או אחרת בשוק האנרגיה בשוק הישראלי.

הרבה יותר טריקי לחשוב על תמהיל שיווק אפקטיבי של המוצר העיקרי בצורה כזו שלקוח יקנה גם דברם אחרים שלא בהכרח קשורים לדלק.

כמובן שבמקרה ותרצו ליישם את הגישה המוצעת כאן, תצטרכו לעשות מהפכה של ממש בכל התחנות שלכם וזאת באמצעות שינוי דרמטי של תפיסת עולם המכירות של כל מי שעובד בתחנת דלק, אך השינוי האמיתי חייב להתחיל דווקא מלמעלה – מאותם מקבלי החלטות שבדרך כלל אינם מגיעים לשטח, אלא מקבלים דיווחי שטח דרך סגנים וסגני סגנים.

לסיכום של הדבר – המסלול המלא חייב לעלות יותר זול לליטר לעומת המסלול העצמי, כאשר המטרה לגרום לכולם להגיע למסלול המלא ובכך ליצור עבורכם את אותה הזדמנות פז שעליה אני כותב בפוסט שלי.

אם תיישמו זאת נכון, תוכלו למכור ללקוחות שלכם בנוסף לדלק גם מוצרים שאין להם כל קשר לעולם הדלק, אך קשורים לעובדה שלקוח שלכם הוא בן אדם, בשר ודם מה שנקרא עם צרכים של אנשים רגילים שאין לו את כל הזמן שבעולם ואם תנצלו בתבונה את העובדות האלו וקצת תפתחו את הרעיון, ההכנסות שלכם על פני שנה הבאה, יהיו הרבה יותר גבוהות מאשר בשנה חולפת.

תחשבו על זה בזמנכם החופשי.

נקודה חשובה: אני בכוונה לא לקוח בחשבן את ההפרש בין מחיר קניית ליטר דלק/סולר לבין מחיר המכירה, כי הפוסט שלי לא מיועד להיכנס לתחום זה – אני משאיר זאת לחברות האנרגיה בארץ וגם בעולם.

 

ניפגש בתדלוק הבא!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן